wtorek, 24 października 2017

Owsiane ciasteczka z gorzką czekoladą i żurawiną


Z cyklu jesienne inspiracje.
Zdrowe owsiane ciasteczka w 5 minut. To mój sposób na pyszny dodatek do jesiennej herbatki. Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze jesienią i zimą mam większe zapotrzebowanie na słodkie przekąski w moim menu. Czasem zamiast kupić gotowe naprawdę warto poświęcić chwilkę i zrobić domowe.
Bo wiesz co jesz... a dzięki płatkom owsianym ciasteczka są bardzo sycące.


Składniki:
1/3 kostki masła (temp. pokojowa)
4 łyżeczki brązowego cukru
1 jajko (temp. pokojowa)
1/2 tabliczki siekanej gorzkiej czekolady 70 %
1 szklanka płatków owsianych 
1 łyżeczka mąki pszennej
1 łyżka ziaren słonecznika, 2 łyżki suszonej żurawiny
1 łyżeczka kakao
po szczypcie proszku do pieczenia i sody


Sposób przygotowania:
Masło utrzyj z cukrem. Dodaj jajko i ubij na puszystą masę.
Masę połącz z pozostałymi składnikami. Uformuj kulki i wyłóż je na papierze do pieczenia.
Ciasteczka spłaszcz i piecz ok 20 minut w temperaturze 170 stopni C.
Podawaj gdy ostygną...

4 komentarze:

  1. Na takie ciasteczka to ja mam ochotę :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gorzka czekolada i żurawina - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne ciasteczka owsiane :) Robiłem już ciasteczka kruche, więc muszę spróbować teraz takie ciasteczka owsiane.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)