wtorek, 18 kwietnia 2017

Wegetariański burger z pilafem i warzywami

Po pysznościach, którymi zajadałam się całymi świętami przyszła kolej na z goła coś odmiennego.
Moja propozycja na dzisiaj to burger z jajka i mąki ryżowej podany na pilafie z warzywami w stylu azjatyckim. 
Szybki w przygotowaniu obiad pozwala na oszczędność czasu i kalorii, których podczas świąt wręcz nie powinniśmy się wystrzegać.
Brzmi pysznie, wygląda bardzo przyzwoicie, a smakuje jeszcze lepiej. 


Składniki (2 porcje):
1 jajko, 100 gr ryżu proboiled, olej kokosowy
50 gr mix- u mrożonych azjatyckich warzyw ze słodkim groszkiem
1/4 zielonego ogórka, sałata lollo rosso
2 pomidorki koktajlowe, 2 rzodkiewki, zielona pietruszka
sól, biały pieprz, 2 łyżki mąki ryżowej, 1 łyżki bułki tartej
zielony szczypiorek, czerwona i żółta papryka mini
 

 Sposób przygotowania:
Jajko dokładnie wymieszaj z mąką i bułką tartą. Ciasto na burgery dopraw solą i pieprzem, a następnie podsmaż na oleju kokosowym formując okrągłe burgery. (użyłam stalowych foremek)
Ryż ugotuj według przepisu na opakowaniu. Mrożone warzywa podsmaż na oleju kokosowym.
Gdy warzywa się zarumienią połącz je z ryżem. Ryż dopraw siekaną pietruszką.


Gdy już ryż z warzywami będzie gotowy, a burgery podsmażone podaj je obok świeżych warzyw w wybranej przez Ciebie stylizacji kulinarnej. Co myślisz o mojej??? Jeśli jesteś za, ułóż warzywa tak samo jak na zdjęciach powyżej. 
Powodzenia i smacznego...

2 komentarze:

  1. Przepyszna i pożywna propozycja :) Palce lizać! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa i smaczna propozycja na burgera. To są moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)