sobota, 22 kwietnia 2017

Domowy hummus z suszonymi pomidorami i prażonym sezamem

 Moje pierwsze podejście do zrobienia domowego hummusu definiuje jako bardzo udane.
Od dzisiaj moja ulubiona domowa pasta kanapkowa z dodatkiem suszonych pomidorów. Przepis banalnie prosty pod warunkiem, że ciecierzyca jest już ugotowana. Ja zdecydowałam się na hummus od podstaw, ale zawsze można kupić już ciecierzycę w zalewie i pominąć półtora godziny gotowania.
Czym się różni mój hummus od innych ? Nie wiem, bo nigdy innego nie próbowałam. Nie tylko pierwszy raz przygotowałam tę pastę, ale też pierwszy raz jej kosztowałam. 
Ale w smaku rewelacja, dlatego pozostanę przy tym ala przepisie.
Oto efekty mojej pracy...


Składniki (przepis na 1 słoiczek):
1/2 szklanki ciecierzycy, 1 łyżka sezamu
4 plastry suszonych pomidorów z 1 łyżką oleju
30 ml zimnej wody, 3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek, kmin rzymski, sól morska, 1 łyżeczka soku z cytryny


Sposób przygotowania:
Ciecierzycę dokładnie opłukaj kilkakrotnie, namocz i odstaw na 8 godzin. Po tym czasie ziarna jeszcze raz opłukaj i gotuj 1,5 godziny. Gotowane ziarna odcedź i wystudź. W między czasie upraż ziarna sezamu. Letnią ciecierzycę zmiel blenderem z kawałkami pomidorów, sezamem, czosnkiem, wodą, sokiem z cytryny i odrobiną oliwy. Gdy okaże się za gęsty dolej wody. Hummus dopraw solą i kminem rzymskim po czym dokładnie wymieszaj i przełóż do słoiczka. 
Przed podaniem hummus obficie skrop oliwa z oliwek.
Możesz go przechowywać w lodówce do kilku dni...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)