czwartek, 12 stycznia 2017

Placuszki cynamonowe

Placuszki cynamonowe to idealny pomysł na zdrowy deser z kaszą jaglaną z minimalną ilością cukru. 
Wystarczy przygotować bazę i upiec placuszki w piekarniku.
Dodatkowo moje placuszki wzbogaciłam w ziarna słonecznika i siemię lniane.
Wyglądem przypominają placki ziemniaczane, ale w środku są pulchniejsze i bardziej mięciutkie.



Składniki:
100 gr kaszy jaglanej
4 łyżki mleka 2%
2 jajka 
3 łyżeczki brązowego cukru
1 łyżeczka siemienia lnianego
jedna łyżeczka łuskanych ziaren słonecznika
1 czubata łyżeczka cynamonu
1 tarte jabłko bez skórki
1 łyżeczka masła 
olej rzepakowy

Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną ugotuj według instrukcji na opakowaniu w wodzie z domieszką mleka. 
Po ugotowaniu  kaszę zmiel blenderem. 
Oddziel żółtka od białek. Żółtka ubij na jasną masę z cukrem i masłem. Białka ubij na sztywno z dodatkiem szczypty soli.

Do utartych żółtek dodaj odcedzoną kaszę, siemię, słonecznik, cynamon, jabłko i białka. Składniki połącz w jednolitą masę delikatnie mieszając.


Blaszkę do pieczenia wyłóż papierem do pieczenia i nasmaruj olejem.
(możesz piec bez oleju ale ostrzegam, że wtedy placuszki przywierają do papieru i ciężko je obrócić)
Masę wykładaj łyżką na papier formując placuszki.
Piecz około 40 minut w temperaturze 190 stopni C bez termoobiegu.
Po 20 minutach obróć placuszki cynamonowe na drugą stronę.
Moje placuszki podałam z domową konfiturą truskawkową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)