piątek, 4 listopada 2016

Pasta z pesto z suszonych pomidorów

Makaron spaghetti podany z pesto z suszonych pomidorów i świeżej bazylii.
Pasta tak przygotowana sama w sobie jest bardzo sycącym obiadem, ale ja, jak to ja, dodatkowo podałam go ze schabem duszonym w białym winie.
Absolutnie nie żałuję tego połączania smaków.
Polecam i gorąco zachęcam do przygotowania takiego zestawu obiadowego.


Składniki (2 porcje):
 200 gr chudego schabu
sól, pieprz biały, papryka czerwona, suszony seler
1 łyżeczka masła
oliwa z oliwek
1 łyżka drobno siekanej cebuli (ja dodałam cebuli cukrowej)
50 ml białego wina

Sposób przygotowania:
Schab pokrój w bardzo cienkie paseczki i dopraw. Dodaj oliwy i odstaw na 15 minut. Po tym czasie wrzuć mięso na rozgrzaną patelnie. Mięso smaż około 10 minut zanim zalejesz je 100 ml ciepłej wody. Gdy woda wyparuje do mięsa dodaj cebuli i masła. Smaż na średnim ogniu aż cebula i mięso się zarumienią po czym zalej je białym winem. Gdy wino wyparuje mięso gotowe jest do podania.


Składniki na pesto:
200 gr makaronu typu spaghetti
3 łyżki suszonych pomidorów
10 listków świeżej bazylii
2 ząbki czosnku
oliwa z suszonych pomidorów
2 łyżki tartego grana padano
świeżo mielony pieprz
 

Sposób przygotowania:
Makaron ugotuj według przepisu na opakowaniu.
Pomidory i czosnek podsmaż na rozgrzanej oliwie. Kolejno blenderem połącz zarumienione pomidory, czosnek, bazylię i ser. Pesto dopraw świeżo mielonym pieprzem i przełóż do ciepłego makaronu.


Gdy makaron dobrze połączy się z pesto wyłóż go na talerz w towarzystwie złocistego schabu z cebulką. Całość polecam podawać ze świeżymi listkami bazylii.
 

Mam nadzieję, że zdjęcia i opis zachęciły Cię do włączenia dania do Twojego domowego menu.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)