piątek, 18 listopada 2016

Ala' ryba po gracku

W zamrażalce zostały mi  ostatnie trzy filety z mintaja. Ryba mało szlachetna, ale moja rodzina bardzo ją lubi. Postanowiłam więc, że przyrządzę z nich rybę po grecku.
Podałam ją z chipsami z ziemniaków.


Składniki:
3 filety z mintaja
4 marchewki
1/2 korzenia pietruszki
1/2 selera
1 por
1 cebula
jajko, mąka, bułka tarta
80 gr koncentratu pomidorowego
2 łyżki masła
1/2 łyżeczki brązowego cukru
vegeta, sól morska, pieprz czarny, suszony seler i pietruszka


Rybę przypraw solą i pieprzem. 
Umocz w mące, jajku, bułce tartej i usmaż na oleju rzepakowym.

Wszystkie warzywa pokrój w cienkie paseczki.
Na oleju podsmaż marchewkę z cebulą.
 Po 5 minutach dodaj pietruszkę i seler, a po kolejnych 5 porę. 


Dodaj masło i ok 400 ml ciepłej wody. Po 5 minutach gotowania warzyw dodaj vegetę, brązowy cukier, koncentrat i suszone warzywa.  Gdy sos zgęstnieje zalej nim panierowane filety.


Tak przygotowana ryba najlepiej smakuje po kilku godzinach.
Rybę podałam z cienko krojonymi plasterkami ziemniaka smażonymi na oleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze i zapraszam ponownie :)